RETURER & ÅTERBETALNING

Vi vill att du ska älska din Fräs. Men om det mot förmodan inte klickar, gör vi returprocessen så smidig som möjligt. Din nöjdhet är vår prio!

Våran garanti till dig!

Du har 30 dagar på dig att bestämma om din Fräs är rätt för dig, räknat från den dag du mottog den. Även om du har testat den, är du välkommen att returnera den!

Krav för retur

För att din retur ska godkännas behöver din Fräs vara i sitt originalskick, med alla delar intakta. Vi kollar att allt är som det ska innan vi godkänner returen.

Så här returnerar du

För att starta din retur, kontakta vår kundtjänst. Ange ditt ordernummer och en kort förklaring till varför du vill returnera. Vi vill gärna veta hur vi kan bli bättre!

Returfrakt

Du som kund står för kostnaden för returfrakten, om inte returen beror på ett fel från vår sida (t.ex. felaktig, defekt eller skadad vara). När du kontaktar oss med din returförfrågan, meddelar vi dig vad returfrakten kostar för godkännande. Efter ditt godkännande skickar vi dig en länk för att starta returprocessen. Kostnaden för returfrakten dras sedan av från din återbetalning när vi har mottagit varan.

Viktigt: Förseningar orsakade av tullklarering är bortom vår kontroll och anses inte vara giltiga skäl för retur.

Om din order anländer skadad, defekt, eller i fel färg/variant, täcker vi returfraktkostnaderna. Kontakta vår support inom 14 dagar efter leverans för att rapportera problemet.

Återbetalningsprocessen

När vi har mottagit och inspekterat din returnerade vara, meddelar vi dig om din återbetalning godkänns eller nekas. Om den godkänns, behandlas återbetalningen till din ursprungliga betalningsmetod inom 3-10 arbetsdagar, minus den överenskomna returkostnaden. Det kan ta ytterligare tid för pengarna att synas på ditt konto, beroende på din bank.

Nekad retur

Fräs.se förbehåller sig rätten att neka returer som inte uppfyller våra riktlinjer. Varor som returneras utanför den godkända returperioden kan också nekas. Returer som skickas till en annan adress än den som anges via vår portal kommer inte att accepteras.

Defekta eller skadade varor

Om du får en defekt eller skadad produkt, kontakta vår kundtjänst omedelbart. Vi ger dig instruktioner om hur du returnerar varan och ordnar med en ersättning eller återbetalning.

Har du frågor?